Jó tudni

Jó tudni

Hírlevél feliratkozás feltételek

Irodánkkal szeretne dolgozni? Új produkciók és szolgáltatók jelentkezésének feltételei

Hogyan válasszunk színpadméretet?

Úgy halottam, kell nekünk valami jogdíjat fizetni! Igaz ez?

Készíthetünk-e fotókat és videó felvételt a produkciókról, szolgáltatásokról?

Mikor dolgoznak Önök? Mikor lehet elérni önöket?

Holnapra kell nekem egy program, megoldható? Hogyan?

Mennyivel előbb érkeznek a rendezvény helyszínére a fellépők és szolgáltatások?

Kaphatok-e kedvezményt? Mikor és hogyan?

Hogyan tudok fizetni Önöknél?

Meddig tudom módosítani a diszponálásokat?

Hogyan tudom lemondani a megrendelt szolgáltatást?

Mit tegyek, ha valami baj van a rendezvényen?

Mire van szüksége egy előadónak a rendezvényen? Mire kell készülnünk?

Honnan tudok megrendelőlapot letölteni?

Hogyan tudom megrendelni a szolgáltatásukat? Milyen adatok, iratok kellenek?

Mi van akkor, ha késik egy előadó?

Mi van akkor, ha megbetegszik egy előadóművész?

Magyar nóta, avagy a kávéházi cigányzene mint Hungarikum

Általános lemondási feltételek

Különböző előadások műsorideje

Mi a finger food?

A projektorok kiválasztása és üzemeltetése

Nincs mellékhelyiség a rendezvényen?

Catering előírások

A pontosság

Mi az acapella?

Szabadtéri rendezvényekre szükséges alapvető technikai igények

Kártérítés és Vis Maior a rendezvényszervezésben

Parodista vagy humorista?

Mi az URH mikrofon?

Mi a Soundcheck?

Mi a LED fal?

Mi a különbség a play-back és a fél play-back műsor között?

Asztali etikett

Asztali teríték

Szabadtéri rendezvények

Szerzői jogdíj

Mi a helyszínbejárás?

Rendezvények szervezésekor gyakran kerülnek elő olyan kérdések / fogalmak, melyre a megrendelő

nem igazán tudja a választ. Ezért készítettünk egy olyan rovatot, melyben ezeket megtalálhatja! Talán

a leírtak természetesnek és evidensnek tűnnek, de úgy gondoljuk, hogy nem árt ezekről tájékoztatást adnunk, mert a tapasztalatunk szerint, ami túl egyértelműnek látszik, ott sokszor elfelejtődnek a részletek.

Kérdése lenne, de eddig nem merte feltenni? Nem tud valamit, hogy mit jelent? Kérdezzen bátran! Kérje ki szakemberünk véleményét!

Amennyiben szeretne további hasznos dolgokat olvasni, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Hírlevél feliratkozási feltételek

Hírlevél feliratkozási feltételek és adatvédelmi nyilatkozatunk:

A www.horizontiroda.hu weboldalon kezdeményezett feliratkozás egyben a feliratkozási feltételek kifejezett elfogadását jelenti, azaz a hírlevél feliratkozással kijelenti, hogy az Ön által megadott e-mail cím céges használatú, lévén, hogy weboldalunk információi csak cégeknek szólnak és kizárólag ilyen érdeklődésre tarthatnak számot.

Jelen feliratkozással kifejezett előzetes hozzájárulását adja, hogy Tőlünk elektronikus levelet fogadjon, amelyek bizonyos esetekben közvetlen vagy közvetett módon reklámot is tartalmazhatnak.

A feliratkozáskor kapott adatokat bizalmasan kezeljük, harmadik személynek semmilyen körülmények között nem adjuk át, a feliratkozás egyetlen kattintással bármikor megszüntethető, bármelyik elektronikus levél legalsó sorában lévő leiratkozási linkre való kattintással.

Irodánkkal szeretne dolgozni? Új produkciók és szolgáltatók jelentkezésének feltételei

Mindenkit kérünk, hogy amikor elküldi az új produkcióról vagy szolgáltatásról a bemutatkozó anyagát, az alábbi irányelveinket kövesse és használja, ellenkező esetben nem tudunk mit kezdeni az anyagával! Köszönjük szépen!

  1. A bemutatkozó anyagot csak Ms Word dokumentumban kérjük. (Egyéb fájl formátumot, mint például Pdf, PPT, nem áll módunkban elfogadni!)
  2. A fényképe(ke)t külön csatolva kérjük, amennyiben több fotót akar küldeni, azt tömörítve kérjük küldeni. A képek maximális mérete 3Mbyte lehet! Ha a képek mérete meghaladja a 3 Mbyte-ot, akkor azok törlésre kerülnek!
  3. A videó anyagot youtube vagy más videó megosztón keresztül is el lehet küldeni.
  4. A média elemekre egységesen vonatkozik az a szabály, hogy csak abban az esetben tudjuk azokat felhasználni és a produkciót kiközvetíteni, ha ezeken semmilyen elérhetőség nem látható!
  5. A bemutatkozó anyagok általános követelményei: rövid bemutatkozás – biográfia (max. 1 oldal), referenciák, a műsor vagy a szolgáltatás címe/tartalma, időtartama, a szereplők névszerinti felsorolása és bemutatása, technikai igények-feltételek (rider), valamint tiszteletdíjak és egyéb költségek megadása (pl. útiköltség, FONTOS: részletezve, ügynökségi árat kérünk megadni! – a nettó ár ügynökségi engedménnyel ( 5-10% ) csökkentett összege).
  6. A teljes bemutatkozó anyagot elsősorban e-mail-en várjuk (info@horizontiroda.hu). Az anyagot postán is elküldheti részünkre, de csak nyomtatott anyagot nem tudunk felhasználni, ezért digitális formában is kérjük megküldeni (CD-n vagy DVD-n).

Összességében azt szeretnénk kérni, hogy ronda szóval egy “portfóliót” kell összeállítani Word formátumban, hogy az üzleti partnereinknek megfelelő (profi) módon be tudjuk mutatni az ajánlott produkciót vagy szolgáltatást! Úgy gondoljuk, ez mindannyiunk közös érdeke!

Köszönjük szépen!

„Közösen a rendezvény sikeréért!”

HORIZONT Rendezvényszervező Iroda csapata

Hogyan válasszunk színpadméretet?

Miért is kell színpad vagy dobogó?

Legfontosabb szempont, hogy a vendégek, a közönség megfelelő módon láthassa a fellépő előadót, művészt, illetve együttest.
Beltéri rendezvény esetén a színpad, vagy dobogó elhelyezésénél figyelembe kell venni a helyszín adottságait, akusztikáját, az esteleges oszlopok és hangfogó elemek elhelyezkedését, a belmagasságot.

A program, illetve a műsor jellege meghatározza, milyen méretű dobogó szükséges, hogy a fellépők kényelmesen elférjenek rajta, figyelembe véve az esetleges technikai berendezések elhelyezkedését. Sokszor előfordul, hogy az est folyamán közreműködő zenekar felszerelése szinte elfoglalja a teljes színpadot úgy, hogy az előadók már nem férnek el, kénytelenek a „táncparketten” fellépni. Így a közönség nagy része nem tudja teljes mértékben élvezni a programot. Különösen tekintettel kell lenni a táncprodukciókra, ahol a méreten túl nem szabad figyelmen kívül hagyni a stabilitást, a színpad táncra alkalmas (pl. balett szőnyeg) borítását. Egy-két fellépő esetén ajánlani szoktunk minimum 3×3 méteres, 60cm magas dobogót. Ha már zenekar vagy táncosok lépnek fel, abban az esetben mindenképpen szükség van min. 6×6 méteres, 60-80cm magas színpadra.
Szabadtéri rendezvények esetén különösen jelentős szerepe van, hogy milyen és mekkora színpadot helyezünk el a helyszínen. Egyik legfontosabb szempont a terület nagyságának figyelembevétele, a balesetek elkerülése miatt a szabályoknak megfelelő rögzítése. Ne feledkezzünk el róla, hogy egyrészről “látványelem” is, másrészről központi helyen kell lennie, hogy minden körülötte történjen!
Minden esetben javasolni szoktuk, hogy a színpadnak legyen borítása/fedése, mert szabadtéri rendezvény esetén védi a művészeket és technikát az esetleges kedvezőtlen időjárástól, esőtől, illetve az erős napsütéstől is. Mindenképpen szükség van minimum 2 db lépcsőfeljáróra, mert nagyobb produkció esetén jóval könnyebben lehet felmenni és lejönni a színpadról! Ősztől tavaszig az esetleges szabadtéri rendezvény esetén gondoskodni kell a színpad megfelelő fűtéséről is.
A mai kornak megfelelő, bevizsgált és műszaki engedéllyel rendelkező színpadtechnikák állnak rendelkezésre, a faszínpadot kiváltotta a fém-, illetve NivoFlex alumínium színpad, állítható magassággal, 60cm-től egészen a 2 méterig, területük lehet 12×12 méter is!

Úgy halottam, kell nekünk valami jogdíjat fizetni! Igaz ez?

Igen igaz! A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. Törvény alapján fizetendő nyilvános előadás után járó szerzői, illetve előadói jogdíjat a Megbízó köteles az illetékes közös jogkezelő szervezetnek a műsor (szerző, műcím megjelölésével) leadásával egyidejűleg megfizetni. Ezt az Artisjus-nál teheti meg. Artisjus weboldala, ahonnan le lehet tölteni az adatbejelentő lapot.

Készíthetünk-e fotókat és videó felvételt a produkciókról, szolgáltatásokról?

A műsorról hang- és TV-, ill. videofelvétel csak a művészek engedélyével készülhet!

Egyes esetekben az ügyfél belső használatra készíthet felvételeket. Erre külön egyeztetés alapján kerülhet sor!

Mikor dolgoznak Önök? Mikor lehet elérni önöket?

Irodánk nyitva tartása hétköznap 9.00 órától 17.00 óráig.

Hétvégén azon ügyfeleink tudnak elérni, akiknek rendezvénye van velünk.
Itt ügyeleti telefonszámot tud hívni, ahol elérhet minket.

Holnapra kell nekem egy program, megoldható? Hogyan?

Attól függ, milyen szolgáltatást szeretne tőlünk!? Kérjük, vegye fel kollégánkkal a kapcsolatot.

A mi érdekünk is, hogy amit tudunk, megoldjunk!

Mennyivel előbb érkeznek a rendezvény helyszínére a fellépők és szolgáltatások?

A fellépők a fellépés megkezdése előtt legalább fél órával a helyszínen vannak.

Egyes produkciók ennél jóval korábban. Ilyen például egy élő koncert, ahol szükség van legalább 1-1,5 órás hangbeállásra.

Természetesen ez minden esetben egyedi és eltérő lehet.
Amennyiben a rendezvény jellege miatt, a megadott időtartamon túl igény van további beszerelésre, hangbeállásra, illetve ott maradásra, minden megkezdett óra után a szerződésben szereplő összegen felül különdíjat számolhatunk fel. (Kérjük, ezt előre jelezni szíveskedjenek!)

Kaphatok-e kedvezményt? Mikor és hogyan?

Árainkat megpróbáljuk folyamatosan a piaci igényeknek megfelelően kialakítani. Így a lehető legoptimálisabb ár-érték arányt alakítottuk ki.

Természetesen amennyiben több, és nagyobb rendezvényt szeretne velünk megcsináltatni, kérje speciális, egyedi, testreszabott ajánlatunkat kollégáinktól.

Hogyan tudok fizetni Önöknél?

Hogyan tudom a szerződésben rögzített költségeket kifizetni?

Négyféle módon tud nálunk szolgáltatást kifizetni:

  • készpénzben
  • átutalással
  • egy bizonyos részét előleg kifizetésével (előleg bekérő levél alapján!) és a többit utána átutalással
  • a teljes összeget előlegként (előleg bekérő levél alapján!)

Átutalási határidőnk általában 5-8 nap, mely egyes esetekben változhat.
Amennyiben a kifizetés 2 alkalommal nem történik meg határidőre, a következőnél már csak készpénzes fizetést fogadunk el.

Meddig tudom módosítani a diszponálásokat?

A szolgáltatásokat és programokat szerződéskötésnél rögzítjük.

Amennyiben a fellépésre ettől eltérően más időpontban kerülne sor, ezt mindenképpen írásban vagy telefonon tegye meg, melyről írásos megerősítést kell küldenünk. Csak ebben az esetben módosulhatnak az időpontok.

Hogyan tudom lemondani a megrendelt szolgáltatást?

Amennyiben a program, ill. a műsor a szerződő felek valamelyikének hibájából elmarad, úgy a másik felet kártérítés illeti meg, mely összeg a tiszteletdíjak, ill. a szolgáltatások összegének 50%-a, 30 napon belüli lemondás esetén 100%-a a szerződésben rögzített összeg kerül kifizetésre!

Kártérítés nem követelhető vis maior, valamint kellően igazolt betegség, színházi műsorváltozás, külföldi szerződés, országos TV felvétel, közúti baleset, járhatatlan útviszonyok esetén. Ilyen esetben a Megbízott vállalja – egyeztetés után – a hasonló színvonalú műsor biztosítását. Vis maiornak nem tekinthető, ha a rendezvény helyszínét bármilyen hatósági intézkedés miatt (APEH, VPOP, rendőrség, stb.) bezárják, vagy eladják.

Amennyiben a Megbízó érdekkörébe eső ok miatt a már megkötött szerződés tárgyát képező szolgáltatás, program vagy műsor 30 napon kívül lemondásra kerül(nek), abban az esetben a rendezvény nagyságától függően a Megbízott szervezéssel kapcsolatos költségeit megtéríti (telefonok, fax, posta, stb.) –, mely a szerződés szerinti költség 5%-a.

Mit tegyek, ha valami baj van a rendezvényen?

Először is nyugodjon meg! Amennyiben a rendezvényen ott van kollégánk, minden esetben forduljon hozzá, és ő a lehető leggyorsabban orvosolja a gondokat.

Ha esetleg nem képviseltetjük magunkat a rendezvényén, akkor hívja ügyeleti telefonszámunkat (+36 30/9443-179) és megpróbálunk azonnal segíteni.
Amennyiben a műsorral, szolgáltatással vagy annak idejével kapcsolatban kifogás merülne fel, úgy azt a helyszínen az előadást és megjelenést követően a megbízónak azonnal kell a fellépő(k), szolgáltatók felé jeleznie, illetve szükség esetén jegyzőkönyvet kell felvenni, melyet mind a két félnek jóváhagyólag alá kell írnia.

Mire van szüksége egy előadónak a rendezvényen? Mire kell készülnünk?

Kapcsolattartóra. Sokszor gondot jelent, hogy a meghívott előadó(k) nem tudják elérni telefonon a szerződésben megjelölt kapcsolattartót, a megrendelő képviselőjét. Ez azért is fontos, mert van, amikor útbaigazítás szükséges, illetve megérkezését így jelezni tudja!

A megérkezés után a felkészüléséhez és átöltözéséhez nyugodt körülményekre van szüksége, ezért minél közelebb a fellépés helyszínéhez megfelelő zárható öltözőt, vagy annak megfelelő helyiséget (székekkel, fogasokkal és tükörrel) kell biztosítani.

Amennyiben a szerződésben rögzített összeg nem tartalmazza a technikai költségeket (általában nem szokta), a következőket kell biztosítani: a produkcióhoz megfelelő méretű színpad vagy szabad terület (minimum 3x3m). Továbbá megfelelő technikai berendezés, melyről ajánlatunkból vagy kollégánktól informálódhat.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy egyes fellépők szerződése tartalmazza részükre az étel- és ital biztosítását is.

Honnan tudok megrendelőlapot letölteni?

Ezeken a linkeken keresztül:

Ms Word dokumentumban: Megrendelőlap letöltése

PDF dokumentumban (Adobe Acrobat Reader szükséges hozzá!) Megrendelőlap letöltése

A PDF dokumentum megnyitásához Adobe Acrobat vagy Adobe Acrobat Reader szükséges. Ezt itt tudja letölteni.

Ha bármi kérdése van, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot és kollégáink örömmel segítenek!

Hogyan tudom megrendelni a szolgáltatásukat? Milyen adatok, iratok kellenek?

Ez egy nagyon jó hír számunkra! Két módon rendelhet meg nálunk szolgáltatásokat:

  1. Letölti, kitölti, majd elküldi nekünk e-mail-en (info@horizontiroda.hu) vagy faxon (+36 1 224 0152) az alábbi linkeken található adatlapot:

Ezeken a linkeken keresztül:

Ms Word dokumentumban: Megrendelőlap letöltése

PDF dokumentumban (Adobe Acrobat Reader szükséges hozzá!) Megrendelőlap letöltése

  1. vagy az alábbi adatok megadásával küld nekünk egy megrendelőt faxon vagy e-mailen:Megrendelő neve (szerződéskötő neve, cégnév), Megrendelő székhelye, Megrendelő adószáma, (magánszemély esetén szig. szám), Cégjegyzék szám, Képviselő neve/aláíró személy, Számlázási cím, Telefonszám, E-mail cím, Fax szám, Kapcsolattartó neve, Kapcsolattartó telefonszáma (lehetőleg mobilszáma), Rendezvényen lévő kapcsolattartó neve, telefonszáma, Ajánlatunk iktatószáma / hivatkozási szám

Mi van akkor, ha késik egy előadó?

Elméletileg az előadó nem késhet el, mivel a szerződésében rögzítve van, hogy min. 30 perccel a fellépése előtt meg kell érkeznie.

Amennyiben valamiért mégis előfordul késés – ez lehet közlekedési akadály vagy időjárási körülmény –, abban az esetben ez általában 15-30 perc, amit el szoktak fogadni.
Ha ennél többet késik a fellépő művész, akkor a megrendelő igényelheti az előadás megtartását az útiköltség kifizetése ellenében, vagy kérheti az előadás elmaradását.
Megbízó köteles Megbízottnak a fellépést követő első munkanapon írásban ezt jelezni. Jogos panasz esetén Felek megegyeznek az esetleges pénzbeli kompenzációról. Ez fordítva is igaz: ha a műsor(ok) a szerződésben rögzített időponttól – a Megbízó hibájából – 30 perccel nagyobb eltéréssel sem kezdődik el, úgy az előadó(k) a helyszínen dönthet(nek) az előadás elmaradása mellett, ebben az esetben a fellépti díj és az útiköltség is megilleti a fellépőket.

Mi van akkor, ha megbetegszik egy előadóművész?

Szerencsére csak igen ritkán fordul elő, hogy műsort az előadó betegsége miatt le kellett mondani, mert minden művész arra törekszik, hogy a már lekötött fellépéseket sikeresen teljesítse, sokszor akár betegen is.

Ha mégis kénytelen lemondani az előadást – ezt csak orvos által igazoltan teheti meg –, igyekszünk egyeztetés után helyette egy másik, hasonló színvonalú programot biztosítani.
Amennyiben ez valamiért még sem sikerül, akkor a fellépő megbetegedése miatt kártérítés nem követelhető!

Magyar nóta, avagy a kávéházi cigányzene mint Hungarikum

„Egyéni szerző(k)től származó újkori lírai dal, melyben nép- és műzenei, továbbá szóbeli és irodalmi elemek keverednek; városon és falun a társadalom több osztálya körében is ismert. Eredetileg hangszeres verbunkos-zene; mai értelemben a 19. sz. második felének népdalt utánzó, de tartalmában és funkciójában a népdaltól idegen, átlagpolgári igényeket kielégítő dalműfaja. Egyéb nevei: népies dal, népies műdal.”

A cigányzene-magyar nóta elnevezések kettőssége szemléletesen jelzi a műfaj kettős kulturális kötődését. A köztudat sokáig hol a magyar, hol a cigány autentikus népzenével azonosította – helytelenül. A zenetudomány hamar tisztázta a félreértést, ám ekkor – mint számára érdektelen szórakoztató műfaj, – ki is került a zenekutatás fókuszából. A műfaj tudományos feldolgozottsága (mind a komolyzenéhez, mind az autentikus népzenéhez viszonyítva) mai napig alacsony szintű.

Mint ahogy azt a cigányzene és magyar nóta elnevezések szemléletesen mutatják, a műfaj egyaránt kötődik a magyar és a roma kultúrához. Magyar igények szerint, de a cigányok játékstílusa és zenei megközelítése alapján alakul ki. Szemben a flamencoval – ahol bizonyos rivalizálás tapasztalható a romák és spanyolok között – a cigányzene esetében egyfajta munkamegosztás alakult ki. A zenészek és a zeneszerzők cigányok, míg a szövegírók és énekes előadók magyarok.

A magyar nóta a magyar ember imádsága – fogalmazta meg frappánsan egy eltűnőben lévő műfaj mibenlétét Tarnai Kiss László nótaénekes és rádiós szerkesztő. Merthogy a rádióból és a televízióból is száműzték mindazt, ami évtizedeken keresztül szólt a jó ebédhez.
A magyar nóta amolyan tetszhalott állapotba került, legfeljebb televíziós kívánságműsorokba és a szilveszteri dáridózásokba csempésznek be néhány felvételt.

Pedig a közös éneklés, a szívből jövő nótázás összekovácsolja az embereket, erősíti a közösséget és olyan baráti légkört teremt, amely derűt hoz valamennyiünk számára.

A nótaműsorok napjainkban is jelentős szerepet töltenek be a színvonalas muzsikálás és szórakoztatás területén. A magyar kultúra szerves része, amelyre büszkék lehetünk, s amelyre büszkének kell lennünk.

Általános lemondási feltételek

Alább az általános lemondási feltételeket taglaljuk. Egyes esetekben ez eltérhet. Függ a rendezvény típusától, valamint az egyes produkciók feltételeitől.

Amennyiben a program, ill. a műsor a szerződő felek valamelyikének hibájából elmarad, úgy a másik felet kártérítés illeti meg, mely összeg a tiszteletdíjak, ill. a szolgáltatások összegének 50%-a, 30 napon belül lemondás esetén 100%-a. A rendezvény napján történő lemondás esetén a szerződésben rögzített összeg kerül kifizetésre!

Amennyiben a Megbízó érdekkörébe eső ok miatt a már megkötött szerződés tárgyát képező szolgáltatás, program vagy műsor 30 napon kívül lemondásra kerül(nek), abban az esetben a rendezvény nagyságától függően a Megbízott szervezéssel kapcsolatos költségeit megtéríti (telefonok, fax, posta, stb.) –, mely a szerződés szerinti költség 5%-a.

Különböző előadások műsorideje

Tapasztalataink szerint sokan nem tudják, hogy egyes, meghatározott műfajú programoknak milyen hosszú a műsorideje. Az alábbiakkal segíteni szeretnénk partnereinknek abban, hogy tisztában legyenek ezzel.

Alapvetően minden zenei műsornak kétféle változata létezik:
1. teljes vagy fél play-back előadások
2. élő koncertek

Teljes- és fél play-back előadásokat szólisták, együttesek/zenekarok adnak elő. Ezeknek a műsorideje minimum 25-30 perc. Ettől eltérően lehet még 45 perc vagy 60 perc (ez utóbbi elég ritka).
Élő koncertek műsorideje minimum 60 perc. Maximum időtartam 90-120 perc. Itt az átlag 90 perces műsoridő.

A prózai előadások eléggé változóak. Ebbe a kategóriába tartoznak a humoristák. A humoristák/parodisták többsége 30 perces műsort csinál. Az ettől eltérő műsoridejű előadások ritkábbak.

Dj-k
Az ismertebb Dj-k általában 2 órás, úgynevezett Dj set-et csinálnak. Természetesen ettől eltérően lehet találkozni hosszabb Dj szolgáltatásokkal is.

Háttér- és tánczenekarok
A rendezvények műfajában itt találkozhatunk az igazi „maratonistákkal”. A háttérzenekarok és tánczenekarok átlagos műsorideje: 3-4-5x 45 perc. Természetesen külön igény esetén ettől hosszabb időre is lehet őket rendelni. Előadásukat 45-50 perces blokkokban adják elő, amik között általában 10-15 perces szüneteket tartanak.

Gyermek műsorok
A gyermekprogramok műsorideje 35-60 perc között mozog. Tapasztalat szerint ennél hosszabb időre a gyerekek figyelmét nem lehet lekötni.

Természetesen minden program típusból lehetőség van összetettebb műsort kialakítani, de ez minden esetben külön egyeztetést igényel!

Mi a finger food?

Ugye milyen trendin hangzik? Manapság sok helyen hallani ezt a kifejezést, főleg a rendezvényszakmában. A neve angolról magyarra lefordítva sokat sejtet! Lássuk hát az igazságot:

A finger food voltaképpen minden olyan étel, amit evőeszköz használata nélkül meg lehet enni, és ez az egyszeri szendvicstől a fish & chips-en át a lazacba tekert kaviárig és a szarvasgombás libamáj-pástétomig bármit takarhat. Nem feltétlenül otthoni vendégváró, sokkal inkább a mostani fogadások trendje, amelyre a tálalószerek gyártói is rárepültek. Léteznek már miniatűr tányérok, spéci poharak és hajlított kanalak a finomságok ízléses tálalására, természetesen nem otthoni használatra.
Illik megjegyezni azt is, hogy minden finger food őse a szendvics volt, amit egy angol bárónak állított össze szakácsa, nehogy meg kelljen szakítania kártyapartiját (megjegyzem, a világ legjobb szendvicseit szerintem még mindig Albionban kapni). Őt követte a hamburger, a hot-dog, a popcorn és határesetként a pizza. A mostani finger food hullám pedig a spanyolok tapasain, illetve a francia séfek által kreált vegyes ízelítőkön alapszik, és rendesen próbára teszi a szakácsokat, mivel egy-egy rendezvényre minimum 10-féle falatkát kell kitalálni, és nem lehet ismétlődés.

A projektorok kiválasztása és üzemeltetése

Ahol nagyméretű, nagy felbontású és fényerejű videó kép előállítására van szükség, aligha jöhet szóba más eszköz, mint egy nagyteljesítményű, fixen telepített projektor. Ezeknek széles skálája ismert; van egyetlen vagy három objektívvel ellátott, mennyezetre vagy padlóra szerelt.

Olyan megoldás is létezik, amikor több projektor működik együtt, több kép egyidejű vetítése érdekében, de van olyan is, amikor egyetlen képet vetítenek több géppel a fényerő, és a felület növelés érdekében (lásd. fényfestés).
A telepített videó projektorokat könnyű beilleszteni bármilyen rendszerbe. Az élő videó képek és a számítógépről jövő jelek „keverésének” semmilyen akadálya nincs.
Az objektívek általában cserélhetők, a kép oldalarány változtatható, és a készülékek általában szinkronozhatók a VHS vagy DVD forráshoz.
Az átlagos képcsöves projektorok 150-400 ANSI lumen fényáram előállítására képesek, ami nem túl magas érték. Képcsöves projektorokat nem célszerű üzemeltetni ott, ahol a környezeti megvilágítás erős, és emiatt nagy fényerőre van szükség.
Az LCD- és DLP-projektorok sokkal nagyobb fényerejű képeket tudnak előállítani, ami elérheti a több ezer lumen értéket is. Tehát olyan nagy termekben használhatók, ahol a környezeti megvilágítást magas szinten kell tartani (pl. koncertekre).
Az üzembe helyezés és működtetés tekintetében LCD-, DLP és LDT projektorok vannak előnyben, mivel ezek szállítása, beállítása könnyű, és üzembiztonsága nagyon jó.
Számítógépes jelforrásról történő vetítéskor nagyon fontos, hogy a prezentáció milyen képfelbontásban készült, mivel a projektorok ma már többféle felbontás megjelenítésére alkalmasak.
Bérléskor jelentős különbség lehet, több ezer forint az eltérés, például egy SVGA-s (800 x 600) és egy XGA-s (1024 x 768) projektor között.
A projektor optikájával összefüggő paraméter. A vetítendő kép szélességének és az optika paraméterének szorzatából kapjuk.

Bár a projektorok egyre nagyobb teljesítménnyel dolgoznak, azonban fényes nappal nem látható a képük. Ez kifejezetten érvényes szabadtéren vagy nyáron. A LED falak fényerőt biztosítanak még akkor is, ha szembe tűz a nap.

Nincs mellékhelyiség a rendezvényen?

Van megoldás, WC konténerekkel!

Ezek az eszközök bármilyen körülmények között kiemelten kulturált higiéniai megoldást nyújtanak. A szaniter konténerek felszereltsége egy normál, otthon megszokott fürdőszobáéval egyenértékű, de ugyanakkor a befogadóképessége jóval meghaladja azt. Tulajdonságaiknak köszönhetően egyaránt alkalmasak építkezések és rendezvények kiszolgálására.
Szaniter konténerekből a vegyes, női-férfi konténereket javasoljuk. Így egy konténer megoldást nyújt mindkét nem számára.

A felszereltsége:
Külön férfi, női bejárat: 2 db egyszárnyas ajtó
Férfi rész: 2 db WC kabin, 3 db piszoár, 1 db mosdó
Női rész: 3 db WC kabin, 1 db mosdó
2 db 0,5 kW-os fűtőtest
Minden kézmosó felett tükör, piperepolc

Amennyiben nem megoldott a helyszínen a vízvételi lehetőség vagy a csatorna-közműre való csatlakoztatása, abban az esetben is megoldást nyújtanak a szaniterkonténerek! Az eszközök rendelhetők víztartállyal és szennyvíztartállyal is. Ebben az esetben szükséges ezen tartályok kiürítése és a rendezvény ideje alatti folyamatos felügyelete!

Catering előírások

Az élelmiszer-egészségügyi előírások szerint a büféasztal ételkínálat maximum 3 órán (hideg ételek 1 órán, meleg ételek 2 órán) keresztül tartható fenn. Ezen előírások végett nem áll módunkban a rendezvény után ételt elvitelre kiadni! Amennyiben korlátlan italcsomagra vonatkozó ajánlatunkat fogadták el, az mindig megadott időtartamra vonatkozik! Tehát a rendezvényt követően a maradék italok cégünk tulajdonát képezik, ezért elszállításra kerülnek!

A vendéglátásra vonatkozó ajánlat általában tartalmazza a rendezvény lebonyolításához szükséges eszközöket (büfé és bárasztalokat, tányérokat, poharakat, melegen tartókat, evőeszközöket, textileket….).
A megrendelt mennyiség csökkentését a rendezvényt megelőző 3. napig tudjuk elfogadni.
A rendezvényt megelőző 2-3. napig történő csökkentését az eredeti megrendelés szerinti mennyiség 60 %-ának számlázása mellett tudjuk elfogadni! A rendezvényt megelőző napon történő csökkentését az eredeti megrendelés szerinti mennyiség 75%-ának számlázása mellett fogadjuk el.
A rendezvény napján történő csökkentés esetén az eredeti megrendelés szerinti 100-ának számlázása mellett fogadjuk el. A megrendelt mennyiség emelését a rendezvény megelőző napig tudjuk elfogadni.

Fizetési feltételek, mely eltér a többi szolgáltatásunktól!
50% előleg a megrendeléssel egyidejűleg előlegszámla ellenében, banki átutalással, a megrendelés szerinti fennmaradó összeg banki átutalással a rendezvényt követően a számla kézhezvételétől számított 8 napon belül

Természetesen a fizetési feltételeket mindig a megrendelő igényeihez igazodva állapítjuk meg!

A pontosság

A társas érintkezés egyik legfontosabb passzívája, alaki szabálya, egyben a megbízhatóság jele. A pontosság nem csupán azt jelenti, hogy a megbeszélt találkozóra, tárgyalásra, eseményre a megadott időben – egyes alkalmakkor megadott időközökben – kell megérkezni, hanem jelenti azt is, hogy nem illik a megadott időpontnál előbb megérkezni, mert ezzel zavarba hozhatjuk partnerünket, felboríthatjuk programját.
Pontosság Heinz Commer szerint:

Munkaebéd, vacsora
Vendéglátóként 15 perccel a megbeszélt időpont kezdete előtt, vendégként pontosan.

Társasági alkalmak, mint koktél partik, állófogadás

Fél órával, egy órával a kezdési időt követően, legfeljebb azonban fél órával a befejezés időpontja előtt.

Vacsora
Pontosan a megadott időpontban.

Vacsorát követő alkalmak
Negyed órás késés elfogadható.

Mi az acapella?

Az acapella zene hangszerek nélküli, tisztán énekes előadás.

Ilyen előadók például a Cotton Club Singers vagy a Four Fathers.

Szabadtéri rendezvényekre szükséges alapvető technikai igények

Minimum 4×4 méteres, stabil fedett színpad. Zárható öltöző, vagy annak megfelelő helyiség tükörrel, fogasokkal, asztalokkal és székekkel.

Kifogástalan minőségű min. 2x1000W-os erősítő és hangfalak (PA), keverőpult (min. 8 csatornás, effekttel), CD lejátszó, URH-s vagy vezetékes állványos énekmikrofonok (Shure vagy Sennheiser minőségben), monitor/kontroll-ládák, a helyszínnek megfelelő fénytechnika, hozzáértő technikusok!

Fontos: minden esetben részletes technikai egyeztetés szükséges! Ha nem biztos egy adott program technikai igényével kapcsolatban, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal!

Kártérítés és Vis Maior a rendezvényszervezésben

Kártérítés nem követelhető vis maior (emberi beavatkozástól független természeti csapások, ideértve: hurrikánok, tájfunok, tornádók, ciklonok, illetve más súlyos viharok, szelek, villámlás, árvizek, földrengések, vulkánkitörések, tüzek, robbanások, járványok, lázadások stb.), valamint kellően igazolt betegség, színházi műsorváltozás, külföldi szerződés, országos TV felvétel, közúti baleset, járhatatlan útviszonyok esetén.

Ilyen esetben a rendezvényszervező vállalja – egyeztetés után – a hasonló színvonalú szolgáltatás biztosítását. Vis maiornak nem tekinthető, ha a rendezvény helyszínét bármilyen hatósági intézkedés miatt (APEH, VPOP, rendőrség, stb.) bezárják, vagy eladják.

Szabadtéri rendezvény esetén – a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt – fedett színpadról, illetve zárt helyről is kell gondoskodni, hogy a műsorokat pl. eső esetén is meg lehessen tartani!

Parodista vagy humorista?

Sokan nem tudják, hogy műfajilag mi a különbség a kettő között. Alapvetően a parodista parodizál, a humorista humorizál. Bár manapság a két műfaj kezd összemosódni…

Vagyis a parodista különböző ismert vagy nem ismert emberek hangját használva ad elő különböző szórakoztató számokat. Gyakran azokat kigúnyolja, nevetségessé teszi, vagy tréfás formában utánozza. A humorista a saját hangjával, személyiségével ad elő különféle prózai vagy zenei számokat. Tréfálkozik, humoros hangnemben tárgyal és beszél.
Mi a Stand-up comedy? Hát, állj ki és mondd! Nincs másra szükség csak egy színpadra és egy mikrofonra.

Mi az URH mikrofon?

Az URH mikrofon, más néven vezeték nélküli (wireless) mikrofon minden technikai szolgáltató alapvető kelléke.

Az előadó bármerre mozoghat a színpadon, akár bemehet a közönség közé is és a mikrofonnak nincs szüksége vezetékre. A mikrofon rádióhullámon keresztül kommunikál a vevőegységgel, mely általában a keverőpulthoz csatlakozik.
Manapság számos ismert előadó ezt preferálja, mert sokkal nagyobb szabadságot ad neki a színpadon.

Mi a Soundcheck?

A soundcheck, ahogy a nevében is benne van, hangbeállást jelent. A nagy élő koncertek előtt mindig lehetőséget kell biztosítani a zenekarok számára, hogy legalább egy-másfél órát tudjanak beállni.

A hangbeállás alá tartozik a különböző hangszerek, kábelek, rack-ek és különböző technikai eszközök kipakolása, valamint ezeknek a színpadra helyezése. Ezért ha élő koncertet szeretne szervezni, ezt az időt mindenképpen bele kell számolni a programtervbe!

Mi a LED fal?

A projektorok egyre nagyobb teljesítménnyel dolgoznak, azonban fényes nappal nem látható a képük. A LED falak fényerőt biztosítanak még akkor is, ha szembe tűz a nap.

Alapvetően két típust különböztetünk meg: a függesztettet és az álló kivitelt. A függesztett kivitel használatához függesztő híd szükséges. Az álló kivitel elemeit variálhatóbban építhetjük össze akár egy nagy LED- fallá, akár szétosztva több oszlopra vagy sorra.
A LED falak egyes fajtáinak képét akár már néhány méteres távolságból is élvezhetőnek mondhatjuk (SMD fal).
A LED falak a rendezvény kivetítéstechnika csúcsát jelentik. Képükkel nem vehetik fel a versenyt a hagyományos projektoros megoldások.

Mi a különbség a play-back és a fél play-back műsor között?

A play-back előadásmód egy előzetesen felvett hangnak a művész általi megfelelő mimikájú, utólagos színészi ábrázolása, akár a saját, akár más művész hangjáról van szó. Szerencsére manapság elég kevés az olyan előadóművész, aki ezt az utat választja. A fél play-back előadás pedig egy előzetesen felvett zenei hanganyagnak a lejátszásával párhuzamosan történő, élőben való ráéneklését jelenti.

A legtöbb hazai szólista és együttes ezt a fajta előadásmódot választja, melynél megoldható a jó értelemben vett, klasszikus 30 és 40 perces előadás, a haknizás (fellépéssorozat, amikor általában ugyanazt a műsort több helyen is előadják).
Fontos megjegyeznünk, amit sajnos nagyon sokan nem tudnak, hogy a fél- és teljes play-back műsor koncertként nem hirdethető! Amennyiben az ilyen előadást koncertként hirdetik meg, a Művész(ek) nem lép(nek) fel és a szerződés szerinti összegen felül hitelrontás miatt kártérítési igénnyel lephet(nek) fel a Megbízó felé. (Javaslat a hirdetésre: pl. Fellép a ….vagy Sztárvendég: …stb.)

Asztali etikett

A helyes testtartás étkezés közben meghatározza evési kultúránkat. Könnyedén hajoljunk az asztal, tányér fölé. Az előredőlésből kényszerűen adódik az asztalra könyöklés, a hátradőlésből pedig az „elfekvés”. Figyeljünk, hogy a könyökeinket sohasem szabad szétterpeszteni. Mindkettő szorosan az oldalunk mellett legyen! A szalvéta vagy damaszt nem dísznek van. Étkezés előtt tegyük az ölünkbe. Ha csak jobb kézzel eszünk, akkor a bal kézfej az asztalon nyugszik. Evés közben az a kéz, amelyikben evőeszköz van, sohasem érintheti az asztalt. Az evőeszközöket, ha egyszer már felvettük, akkor csak a tányérra szabad visszatenni.

Az evőeszközök használata különféle szabályokhoz van kötve. Egyes ételeket késsel és villával, másokat csak villával vagy kanállal fogyasztunk. Vannak olyan ételek, amiket csak kézzel szabad enni. Nézzünk erre néhány példát: általában elmondható, hogy evőkanállal csak levest eszünk. Kiskanalat használunk krémek, sodók, mártások, befőttek, fagylalt és egyéb gyümölcs elfogyasztásához. Kanállal és villával fogyasztjuk a makarónit és a spagettit, továbbá néhány előételt (narancssalátát). Kizárólag villával ehető többek között az előétel, a főzelék, a saláta, palacsinta, torta. Kézzel illik enni például a virslit, a kisebb szendvicseket, a pogácsát vagy a fánkot. Az evőeszközök használata lehetőleg nesztelen legyen. Illetlenség zörögni evés közben!
A tányérokat evés közben nem illik megfogni. Kivéve a leveses csésze, amelyet a fülénél meg lehet fogni. Evés közben nem illik beszélni. Fogpiszkáló használata kerülendő asztaltársaságnál. Sok helyen már nem is tesznek ki az asztalra.

Természetesen ezen kívül is számos illem van az asztal mellett. Csak megpróbáltuk kiragadni a legfontosabb részeket. (forrás: Ottlik: Protokollkódex)

Asztali teríték

Ne érezze magát kellemetlenül, mert nem találja a kiskanalat az asztalon egy szépen megterített körasztalos rendezvényen. Ezért röviden összeírtuk a fontosabb dolgokat:
A klasszikus terítésnél mindenki előtt ott a lapostányér. Ettől jobbra a kés, élével befelé, azaz a tányér felé, és a leveshez való kanál, lapjával lefelé, tehát a kanál öblös része kerül felülre. A tányér bal oldalára kerül a villa, ugyancsak lapjával lefelé, hogy a villa szúrós része ne az abroszt érintse, hanem felfelé legyen.

A tányér mögött helyezkedik el a kis evőeszköz (süteményhez, gyümölcshöz), amennyiben arra szükség van: kés jobbról balra, éllel a tányér felé, villa balról jobbra, ágával felfelé, kiskanál jobbról balra, öblös részével felfelé. Tehát ahogy kézbe vesszük őket! A szalvétát a tányér bal oldalára szokták tenni. Manapság egyre gyakrabban előfordul, hogy a tányérra helyezik a szalvétát vagy damasztot.
A mélytányér a lapostányérok fölé kerül.
A poharak a tányér felső jobb szélénél jobbról balra, használati sorrendben kerülnek az asztalra.
Egy megfelelő terítés, a tányérok, poharak száma még a laikust is eligazítja, hogy milyen fogások és italok várhatók.
A tányérokat akkor helyezték el a legoptimálisabban, ha a köztük lévő távolság nagyobb, mint 50-60 centiméter.

Szabadtéri rendezvények

A nyári és őszi időszak elsősorban a szabadtéri rendezvények, családi napok és különböző fesztiválok jegyében zajlik. Ilyenkor természetesen az időjárás befolyásoló tényező lehet. Sokan nem gondolnak rá, hogy nem csak a rossz idő, hanem a kánikula is okozhat kellemetlenségeket. Ezért mindenképpen – mindkét esetben – szükség van fedett színpadra, lehetőség szerint berendezett sátorra és felkészült technikai szakemberekre. Sokszor előfordult, hogy a rosszabb minőségű „olcsóbb” kategóriájú technikai berendezéseket, szakszerűtlen kezelőszemélyzetet béreltek, mert a rendezvény költségvetésén ezen spórolni lehet. Ez minden esetben rossz, hiszen a fellépő művész(ek) és a közönség sem kapta meg azt a minőséget, színpadképet, melyet jogosan elvárt volna. Jelenleg 15-20 olyan élvonalbeli technikai szolgáltató működik, akik minden típusú rendezvényt maximálisan ki tudnak szolgálni, legyen az nagy élő koncert, komolyzenei hangverseny, színházi előadás vagy táncprodukció zenekari kísérettel.
Sok rendezvénynek hibája a nagyon sok és feszes színpadi program. A vendégeknek, a közönségnek szinte ideje sincs, hogy egyéb szórakoztató programon részt vegyen.
A műsorok és koncertek összeállításánál nagyon fontos, hogy az egyes műsorszámok között hagyjunk helyet az úgynevezett technikai átállásra. Többször előfordul, egyszerűen nincs idő arra, hogy a két zenekar megfelelő módon előkészüljön, „beálljon”, így vagy csúszik a program, vagy nem a megfelelő minőségben hallhatjuk a produkciót. A szabadtéri rendezvények esetében oda kell figyelni arra is, hogy a meghívott művészek közvetlenül a színpad mellett tudjanak parkolni, lehetőség szerint öltöző sátrat kell biztosítani őrzéssel, meg kell oldani a higiéniai feltételeket (pl. WC, kézmosás).

Szerzői jogdíj

“A zenés rendezvények szervezőinek kötelezettsége, hogy a rendezvény szerzői jogi szempontból is megfeleljen a törvényi előírásoknak. A rendezvények szervezőinek ennek érdekében engedélyt kell kérniük az összes olyan zenemű szerzőjétől, amely művek a rendezvényen elhangzanak, és ha nem élőzenés az előadás, akkor a lejátszott hangfelvételek kiadói és a hangfelvételeken szereplő előadóművészek részére jogdíjat kell fizetniük.”

A szervező kötelezettségei
“Ahhoz, hogy a szervező szerzői jogi szempontból helyesen járjon el, több, a szerzői jogi törvényben előírt, egyszerű kötelezettséget is teljesítenie kell. Ezek közül a legelső és legfontosabb, hogy előzetesen be kell jelentenie a zenefelhasználást. Ezen kívül akkor is bejelentési kötelezettsége van, ha a tervezett – vagy folyamatban lévő – zenefelhasználást meg kívánja változtatni. Ezek az adatok ugyanis elengedhetetlenek ahhoz, hogy az engedély fejében járó jogdíjat az Artisjus pontosan ki tudja számítani. A bejelentésnek a szervező az Artisjus honlapjáról (www.artisjus.hu) letölthető vagy személyesen az Artisjus munkatársaitól beszerezhető adatszolgáltatási lapok kitöltésével tehet eleget. Az adatlapokon saját adatait megfelelően ki kell töltenie, fel kell tüntetnie a zenefelhasználás adatlapon kért körülményeit. Élő előadás esetén az elhangzott művek (címe, szerzők neve) adatait is meg kell adnia. A kitöltött és megfelelően aláírt adatlapokat kell azután eljuttatni az Artisjushoz. A szervező köteles ezentúl a zenefelhasználáshoz igazodó jogdíj megfizetésére, a zene felhasználási engedélyt ugyanis csak ezt követően szerezheti meg.”
Összességében: A szerzői jogról szóló törvény értelmében a szerzői, ill. az egyéb jogdíjak kifizetéséről a Szerzői Jogvédő felé mindig a Megbízó (az adott rendezvény főszervezője) gondoskodik. (A Kulturális Közlöny 1999. jan.18. XLIII. évfolyam 2. szám alapján.)

Mi a helyszínbejárás?

Elengedhetetlen, hogy a rendezvény jó lebonyolítása érdekében alaposan megismerjük a kiválasztott helyszínt. Ennek érdekében szükséges minden olyan szakembert meghívni egy előzetes helyszínbejárásra, akik közreműködnek valamilyen formában az adott rendezvény kivitelezésében: catering-, dekoráció-, technikai- és műsorszolgáltatót, a helyi kapcsolattartót és a felelős műszaki vezetőt.

Ennek célja, hogy minél jobban kizárjuk a hibalehetőséget, hogy minden szolgáltató megismerje a másik igényeit és feladatkörét, és egymást segítve és egyeztetve járuljanak hozzá a sikeres program végrehajtásához. Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelni:

  • catering elhelyezésére, megfelelő létszámú (álló vagy ültetetett) étkezési hely kialakítására
  • regisztrációs asztalok biztosítására (hostessekkel)
  • dekoráció kivitelezésére
  • színpad, dobogó megfelelő helyének kiválasztására (lehetőség szerint a fellépő művészeknek ne a közönségen keresztül kelljen felmenni a színpadra)
  • hang- és fénytechnika, hangulatvilágítás elhelyezéséről (szükség esetén ne csak “front” hangosítás legyen!)
  • művész öltözőre
  • amennyiben kiegészítő szolgáltatások is lesznek a rendezvényen (pl. kaszinó, jósda, karikatúrista, stb.) ezek megfelelő elhelyezéséről is gondoskodni kell
  • a szükséges áramellátásra 220V és 380V háromfázis (catering, hangosítás)
  • igény esetén dohányzóhely kialakítására
  • megfelelő parkolás biztosítására
  • szabadtéri rendezvény esetén megfelelő illemhely biztosítására (külön a fellépőknek)
Elképzelt rendezvényére kérjen ajánlatot weboldalunkon. 24 órán belül válaszolunk!

MIÉRT DOLGOZZON VELÜNK?

1000 PRODUKCIÓ, SZÍNPADI MŰSOR, ELŐADÓ
KÖZVETLEN ELÉRÜNK MINDEN KÖZREMŰKÖDŐT
24 ÉVES SZAKMAI TAPASZTALAT
TELJESKÖRŰ RENDEZVÉNYSZERVEZÉS
KREATÍV ÉS JÓ ÁR-ÉRTÉK ARÁNYÚ CATERING
CSÚCSMINŐSÉGŰ RENDEZVÉNY- ÉS LÁTVÁNYTECHNIKA
Elképzelt rendezvényére kérjen ajánlatot weboldalunkon. 24 órán belül válaszolunk!

Ügyfeleink mondták

A HORIZONT RENDEZVÉNYSZERVEZŐ IRODA SZÁMOKBAN

25

év szakmai tapasztalata

9100

sikeres rendezvényen túl

1000

produkció, színpadi műsor és előadó

24

órán belül válaszolunk ajánlatkérésére

Legfrissebb hírek

További híreink

KAPCSOLAT

HORIZONT RENDEZVÉNYSZERVEZŐ IRODA BETÉTI TÁRSASÁG

1123 Budapest, Kék Golyó utca 4. II/3.      (kapucsengő: 23)

+36 1 224 0151
+36 1 224 0152
info@horizontiroda.hu

[Mi is utáljuk a Spam-et: adatait senkinek nem adjuk ki! Bármikor megszüntetheti ingyenes feliratkozását!]

[Ide írja be milyen üzenete van, munkatársunk egy munkanapon belül jelentkezni fog a válasszal!]